hari pertama di MPPM...

Posted by princess fairus | Posted on 8:28 PM | Posted in

Teringat aku masa mula2 datang ke maktab...dulu aku foundation kt ibmm, KL..tb2 kena datang belajar kat Melaka. Tp aku xkisah pn kena tukar maktab ni,sebab aku dapat pengalaman kt tmpat baru..lgpun kt KL kos hidup tinggi,jiwa aku xsesuai kt sana...aku dtng dftar kt maktab msa tu dihantar oleh mak dan pakwe aku (skrg suami)...aku mula2 smpai dh mula rsa xslesa bila tgok keadaan bilik asrama masa 2...mklumla mktb pling tua..tntula "cntik"...pulak 2 toilet yg kena angkat..hanya org yg dok aras aku dok masa 2 tahu dan faham keadaan masa 2..tmbh2 time angin bertiup kncang...
ms dtg 2 aku pakai baju wrna putih, bunga hijau2...trngt ms intrview msuk mktb aku pakai baju wrna hijau gk,hr kwin pn hijau gak,agknya wrna hijau ni wrna btuah utk aku kot...ms dftar aku tgok ada org dh pakai tudung "srikandi"..hanya pljar mktab Melaka yg tau tudung 2...yg wajib dipakai spnjang orientasi...mula2 aku ingtkan fesyen tudung trbaru ka..knp buruk sgt fesyen ni...tp last2 aku pn kna pakai jgk..

ms mk dn pkwe aku nk blik sbb orientasi dh nk mula ptg 2..aku punyala menangis mcm kena msuk pnjara ja..aku tgok pkwe aku pn nangis jugak..meleleh air mata dia,bukan apa,dia 2 risaukan aku sngat.tp mak aku tak nangis pn,sbb mk aku dh biasa hntar aku blajr jauh2 agknya...dan xmau tgk aku sedih...

pada hari itu,16 Januari 2006, sah la aku bgelar plajar Maktab Perguruan Perempuan Melayu..dan aku mcm xpcya skrg ni aku dh mlalui hari2 trakhir di IPG ni...

Comments (2)

Tingal semiggu je lagi Yana..

2la pasal..nnt tntu sedih...

Post a Comment