air mata ibu...

Posted by princess fairus | Posted on 4:15 PM | Posted in

semalam sewaktu slot stngh jam bsama Dr. K,beliau menayangkan video tentang ibu...aku cba mnhan air mata tp ia tetp mngalir kerana aku tkenngkn mak aku di Sg Petani.dh lama aku xjmpa mak,sejak aku berkahwin, tgungjwb aku lbih utama pd suami. Lagi pula, aku di Melaka, suami di Pahang dan mak di Kedah. 3 negeri yg memang bjauhan.

Lagu "Jasa Bonda", "Air Mata Ibu", " Buatmu Ibu" dan "Syurga di Telapak Kaki Ibu" memang mbuatkn hati aku trsentuh stiap kali mndngarnya. Lagu2 ni mmng sbati ngn aku sjak aku mula masuk ke sekolah asrama. Dan aku xpnah jemu dngar lagu2 ni...

Trngat masa aku di sekolah menengah, aku menonton telemovie "Air Mata Ibu"..sepanjang menonton cerita tu, air mata aku btrusan mengalir...trlalu sedih crtanya dan smpai skrg aku msih ingat cerita tu. Aku sgt snstif bla mnnton crta2 tntang ibu.

Engkau semakin dewasa,berjiwa merdeka, sedang dia semakin tua, membilang usia...ya, aku dh semakin dewasa dan tak lama lagi aku juga bakal bergelar ibu, insyaAllah. Xsabar aku nk balas jasa mak. Bagi aku,utk mmblas jasa mak bukan saja dgn bagi duit tiap bulan, yg pnting aku sntsa dpt brkngsi suka duka dgn mak, aku dapat mnjdi anak yg baik...

Aku dan ibuku mmng xdpt dipisahkan. Aku sring brkongsi suka duka dgn ibu. Dalam dunia ni, hanya ibuku insan yg sanggup berkorban apa saja untukku. Walaupun dh brkhwin,setiap hari mulutku xpernah lekang menyebut tntang ibuku. Ibuku adalah insan kedua yg aku fikirkan slpas suamiku.

Kata ibuku, dia sanggup ikut aku posting ke pedalaman, sanggup meninggalkan adik2 demi aku.. Seringkali adik2 aku berkata yg mak lbih menyayangi aku dr mereka. Mak kata aku ni anak kesayangan. Masa mula2 aku kenal suamiku, aku bawa dia jumpa mak aku..sbb aku kena ikut pilihan mak aku. Mak dh sukakan suamiku sjak kali ptama brjumpa. Dengan restu mak, akhirnya aku diijabkabulkan dngn insan yang aku cntai.

Byk lgi aku nk crtakan tp nnt2la..lgpn aku blm arif tntang pnulisan blog.apapn, ibuku adalah segalanya. I LOVE YOU MAK..PUAN RUSMINA BINTI OMAR...
Kepada kawan2 semua, sayangilah ibu anda, jangan biarkan air matanya mengalir kerana kekecewaan terhadap kita...biarkan ia menangis kerana kejayaan dan melihat kita bahagia...

Comments (0)

Post a Comment